0%
loader 0%

App support

App support

Storingen

Is er een storing in de app of werkt er iets niet goed? Dan horen we graag wat het probleem is en hoe we dit voor jou kunnen oplossen.

Kijk eerst hieronder bij bekende meldingen of jouw probleem hier al vermeld staat. Staat deze er niet tussen, dan kun je een storing aan ons melden via ons storingsformulier. Als je de Stoptober-app van vorig jaar nog geïnstalleerd hebt, dan kun je deze het beste eerst verwijderen voordat je de nieuwe Stoptober-app installeert.

Heb je vragen over de werking van de app?
Wist je dat er ook een handleiding beschikbaar is voor de Stoptober-app? Deze kun je bekijken voor iOS en Android op de handleidingpagina.

Storing melden

Knoppen zijn niet zichtbaar

Deze Noodhulp!- en Dagelijkse Check-knoppen komen pas beschikbaar na 1 oktober, daarvoor zijn ze niet zichtbaar in de app. Als je de app opent vanaf 1 oktober, worden de knoppen vanzelf zichtbaar.

De app is niet beschikbaar voor mij of werkt niet

De Stoptober-app is ontwikkeld voor de volgende besturingssystemen: iOS 14, iOS 26 en Android 16.0. Wanneer je niet in bezit bent van een toestel met een van de hiervoor genoemde besturingssystemen, dan kan het zijn dat de app niet goed werkt of dat de app niet geschikt is voor jouw smartphone. Draait er een ouder besturingssysteem op jouw smartphone, dan raden we je aan om eerst je software te updaten.

Controleren welk besturingssysteem op jouw telefoon staat doe je als volgt:

Bij Apple/iOS:

  1. Open de instellingen app op je toestel
  2. Ga naar ‘Algemeen’
  3. Druk op ‘Info’
  4. Bij ‘Versie’ staat het besturingssysteem dat op jouw toestel is geïnstalleerd

Bij een Android-toestel:

  1. Open de instellingen app op je toestel
  2. Scroll helemaal naar beneden
  3. Druk op ‘Over’ of ‘About’
  4. Vaak staat hier onder ‘Android versie’, welke versie van het besturingssysteem er op jouw toestel is geïnstalleerd

Staat de versie van jouw toestel wel tussen de lijst met besturingssystemen die ondersteund worden, vul dan het storingsformulier in.

Ik heb geen iPhone of Android telefoon, hoe kan ik meedoen?

De Stoptober app is ontwikkeld voor iPhone en Android met de volgende besturingssystemen:  iOS 14, iOS 26 en Android 16.0. Heb je geen iPhone of Android, dan is de app helaas niet beschikbaar voor jouw smartphone. Je kan wel meedoen via de socialmediakanalen van Stoptober.

Ik start op een andere dag dan 1 oktober

Als je later start met de app, dan begint jou Stoptober ook later. Het programma is ingericht op dagelijkse begeleiding vanaf dag 1, iedereen zou dat moeten volgen, ook als je later dan 1 oktober begint.

Ik krijg geen notificaties binnen

Op sommige toestellen komen de notificaties niet altijd binnen. Je kan de volgende controle hiervoor uitvoeren:

  • Staat de systeemdatum van je toestel goed?
  • Heb je een internetverbinding (wifi, 3/4G enz.)
  • Staat het vinkje in de instellingen van de app aan?

Mijn app is uit zichzelf herstart

Helaas gebeurt dit in een zeldzaam geval.

Dit probleem kan niet op een simpele manier opgelost worden. Voer daarom de volgende oplossing alleen uit als je goed bekend bent met je toestel.

  1. Verwijder de app en instellingen.
  2. Download nu opnieuw de app in de appstore.
  3. Verander de datum van je telefoon naar 1 oktober in de instellingen.
  4. Open de app en stel je dagelijkse gerookte sigarretten en de prijs in.
  5. Sluit de app en verander nu weer de datum naar de huidige datum.

Als het goed is, zal de app nu weer goed lopen.

Ik kom niet voorbij de invoer van sigaretten

Het is mogelijk dat niet het hele scherm zichtbaar is door een beeldscherm instelling van uw toestel.

Controleer of de scherminstellingen van het toestel op normale weergave staan. Vergrote weergaven kan namelijk de oorzaak zijn.

Storing melden?

Heb je een storing in de app ervaren of werkt er iets niet goed? Laat het ons graag weten.

"*" geeft vereiste velden aan

Over jouw smartphone

Omschrijf de storing

Contact

Als je wilt dat we contact met je opnemen, kan je hieronder je naam en e-mailadres invullen.