Heb je een storing in de app ervaren of werkt er iets niet goed? Dan vinden wij dit erg vervelend. In zo’n geval willen wij graag zo goed mogelijk weten wat het probleem is en hoe we dit voor jou kunnen oplossen.
Kijk eerst hieronder bij bekende meldingen of jouw probleem hier al vermeld staat. Staat deze er niet tussen, dan kun je een storing aan ons melden via ons storingsformulier. Als je de Stoptober app van vorig jaar nog geïnstalleerd hebt, dan kun je deze het beste eerst verwijderen voordat je de nieuwe Stoptober app installeert.
Heb je vragen over de werking van de app?
Wist je dat er ook een handleiding beschikbaar is voor de Stoptober App? Deze kun je bekijken voor iOS en Android op de handleiding pagina.
Bekende meldingen:
-
De Noodhulp! -en dagelijkse check knoppen zijn niet zichtbaar
Deze Noodhulp! en Dagelijkse Check knoppen komen pas beschikbaar na 1 oktober, daarvoor zijn ze niet zichtbaar in de app. Als je de app opent vanaf 1 oktober, worden de knoppen vanzelf zichtbaar.
-
De app is niet beschikbaar voor mij of werkt niet
De Stoptober app is ontwikkeld voor de volgende besturingssystemen: iOS 15, iOS 16, IOS 17, Android 10 of hoger. Wanneer je niet in bezit bent van een toestel met een van de hiervoor genoemde besturingssystemen, dan kan het zijn dat de app niet goed werkt of dat de app niet geschikt is voor jouw smartphone. Draait er een ouder besturingssysteem op jouw smartphone, dan raden we je aan om eerst je software te updaten.
Controleren welk besturingssysteem op jouw telefoon staat doe je als volgt:
bij Apple/iOS:
1. Open de instellingen app op je toestel
2. Ga naar ‘Algemeen’
3. Druk op ‘Info’
4. Bij ‘Versie’ staat het besturingssysteem dat op jouw toestel is geïnstalleerdBij een Android toestel:
1. Open de instellingen app op je toestel
2. Scroll helemaal naar beneden
3. Druk op ‘Over’ of ‘About’
4. Vaak staat hier onder ‘Android versie’, welke versie van het besturingssysteem er op jouw toestel is geïnstalleerdStaat de versie van jouw toestel wel tussen de lijst met besturingssystemen die ondersteund worden, vul dan het storingsformulier in.
-
De community functie werkt niet goed
De community is een online systeem. Het kan dus zijn dat er bijvoorbeeld een verbindingsprobleem is waardoor iets niet werkt.
Meestal is een dergelijk probleem binnen korte tijd verholpen. Probeer het daarom later nog eens.
Als het probleem aanhoudt, laat het ons dat weten via het storingsformulier.
-
Ik heb geen iPhone of Android telefoon, hoe kan ik meedoen?
De Stoptober app is ontwikkeld voor iPhone en Android met de volgende besturingssystemen: iOS 15, iOS 16, iOS 17 en Android 11 of hoger. Heb je geen iPhone of Android, dan is de app helaas niet beschikbaar voor jouw smartphone. Je kan wel meedoen via onze social media kanalen:
-
Ik was al eerder gestopt, maar de app start op dag 1
Als je te laat bent gestart met de app, dan begint jou stoptober ook later.
Programma is ingericht op dagelijkse begeleiding vanaf dag 1, iedereen zou dat moeten volgen, ook als je later dan 1 oktober begint.
-
Ik krijg geen notificaties binnen
Op sommige toestellen komen de notificaties niet altijd binnen.
Je kan de volgende controle hiervoor uitvoeren:
– Staat de systeemdatum van je toestel goed?
– Heb je een internetverbinding (wifi, 3/4G enz.)
– Staat het vinkje in de instellingen van de app aan? -
Help, Mijn app is uit zichzelf herstart.
Helaas gebeurt dit in een zeldzaam geval.
Dit probleem kan niet op een simpele manier opgelost worden. Voer daarom de volgende oplossing alleen uit als je goed bekend bent met je toestel.
1: Verwijder de app en instellingen.
2: Download nu opnieuw de app in de appstore.
3: Verander de datum van je telefoon naar 1 oktober in de instellingen.
4: Open de app en stel je dagelijkse gerookte sigarretten en de prijs in.
5: Sluit de app en verander nu weer de datum naar de huidige datum.Als het goed is zal de app nu weer goed lopen. Je moet je wel nog opnieuw aanmelden voor het community als je hier gebruik van maakt.
Mocht dit het probleem niet verhelpen dan kun je Stoptober in ieder geval nog blijven volgen via onze social media kanalen.
-
Ik kan mijn vrienden of familie chat niet joinen door middel van de invite link
Vraag uw vriend of familielid uw een nieuwe chat invite link op te sturen.
Als het probleem aanhoudt, laat het ons dat weten via het storingsformulier.
-
Ik kom niet voorbij de invoer van sigaretten
Het is mogelijk dat niet het hele scherm zichtbaar is door een beeldscherm instelling van uw toestel.
Controleer of de scherminstellingen van het toestel op normale weergave staan. Vergrote weergaven kan namelijk de oorzaak zijn.